01 Líma

Amit érdemes lenne még megnézni...
de már csak a szívével látja az ember...

ÉSZAK-PERU

Chavin de Huantar
preinka templomkomplexum

KÖZÉP-PERU

Ica a vésett kövek őrzője

DÉL-PERU, BOLÍVIA

- Tiwanaku
víz alatt és föld felett
(Bolívia-Peru határán)
- Cusco
Qoricancha aranyoltár

Tipp:  Kattints az útlevél egy sorára, hogy az utazás részleteit megismerd!

Nyárból a télbe

Útra készenTanúsíthatom, hogy ha elég kitartóan ragaszkodunk álmainkhoz, valóra válnak.  Gyermekkorom óta dédelgetem magamban  Machu Picchu képét. Amikor 2013 júniusában felszálltam a KLM-gépre, ami Limába repített hittem csak el, hogy tényleg „megcsináltam”. Repülök a misztikus Peru felé. A 21 órás út és a 7 óra időeltolódás teljesen összezavarja az embert. Budapestről reggel hétkor indultunk és Limában a hazai idő szerint éjjel kettőkor landoltunk, ami ott még csak este hét óra. Egész úton világos volt, a nap kísért bennünket. Úgy repültünk át Dél-Amerika felett, Kolumbia, Ecuador vonalában, hogy közben a Nap átvándorolt az égen felosztva nappalra és éjjelre a kontinens két oldalát.

A felhők fölül ezt a pillanatot örökítettem meg. Előttünk még látszik amint a Lima felett tengerbe elmerülő nap sötét felhőtakaróba burkolózik. Ezalatt mögöttünk az ég már hátborzongatóan fekete.

Itthon szembesültem vele, hogy a képek nem tudják visszaadni azt az élményt, amit én a 13 nap alatt átéltem. Pedig mint a megszállott fotóztam. Igyekeztem legalább a morzsáját hazahozni annak a csodának, ami Peruban várt.

Rögzítettem idegenvezetőnk hangját amint a nevezetességekről, történelmi tudnivalókról tájékoztat bennünket. Az érdekesebb részeket kigyűjtöttem témakörönként. A honlapomon regisztrálók ezeket is meghallgathatják. Jellemző volt minden helyszín meglátogatásakor, hogy az idegenvezetés két nyelven zajlott. A mellénk rendelt helyi vezető elmondta, amit hivatalosan hallanunk kellett. Ez kevésbé volt misztikus, mint reméltem. Még maguk sem tudják, mit higgyenek. Annyiféle kutatási eredmény van, hogy teljesen össze vannak zavarodva. A látottak viszont kárpótoltak mindenért. Nem kellettek a szavak. A bőrömön éreztem a kellemes borzongást egy-egy szent vagy ősi hely meglátogatásakor.

A levegőben volt a történelem. Elpalástolhatatlanul.